Reisverslag 4 - Reisverslag uit Urbana, Verenigde Staten van Filip Hendricks - WaarBenJij.nu Reisverslag 4 - Reisverslag uit Urbana, Verenigde Staten van Filip Hendricks - WaarBenJij.nu

Reisverslag 4

Blijf op de hoogte en volg Filip

27 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Urbana

Het leven is een stuk aangenamer hier nu ik 21 ben! Mijn verjaardagsfeestje was een groot succes. Ik kon twee grote speakers lenen van iemand en dat maakte een groot verschil! De sfeer was zo goed dat iedereen lang wilde blijven. Niets was kapot gegaan en we hebben geen politie aan de deur gehad, helemaal top! Alleen de dag erna was zwaar… maar het was dik de moeite waard! Mijn huisgenoten hebben me een tegoedbon gegeven voor een massage van 30 minuten bij het sportcentrum. Van vrienden heb ik veel biertjes gekregen, niet alleen IPA maar ook een fles Duvel en Delirium van een paar Belgische studenten!

2 dagen na het feest ben ik een rondje gaan hardlopen en ik schrok hoe slecht het is gesteld met mijn conditie, mede doordat ik lange tijd niet had hardgelopen en te weinig gedronken had. Bovendien heb ik een paar kilo erbij gekregen sinds ik hier ben, maar dat is voor een groot deel ook een resultaat van krachttraining. Desondanks was het een wake-up call om iets meer cardio te gaan doen en mijn alcoholconsumptie te matigen. Eenmaal terug in Nederland ben ik van plan om het racefietsen weer serieus op te pakken en dat is toch iets wat ik mis hier. Om de benen een beetje lost te trappen heb ik afgelopen week heb ik een rondje (30km) gefietst met Chris, een Amerikaanse student die een semester in Wageningen heeft gestudeerd! In Wageningen heb ik hem helaas nooit ontmoet, maar het is alsnog leuk om zijn ervaringen te horen. Hij kent de omgeving beter dan ik en weet dan ook de wat rustigere wegen te vinden. Buiten de stad zijn de wegen rechttoe rechtaan zonder fietspaden, niet ideaal als er veel auto’s zijn. De omgeving is niet zo bijzonder, je ziet vooral veel maisvelden! Toch was het fijn om de omgeving eens te verkennen. Binnenkort maak ik een grotere tocht om aan mijn uithoudingsvermogen te werken ;)

Deze oktober maand is waarschijnlijk de warmste en droogste die ik ooit heb meegemaakt. Ik geniet dus eigenlijk van een hele lange zomer. Vorige week is het zelfs nog 25 graden geweest, bizar! Ik heb vaak een korte broek aan gehad en daarom heb ik nu ook aardige streepjes op mijn bovenbenen, alsof ik hier alleen maar aan het racefietsen ben! :P Ik heb ondertussen een winterjas en handschoenen aangeschaft, maar nog niet nodig gehad. Komende weken zal het iets meer regenen maar de temperatuur zal met gemiddeld 15 graden nog steeds aangenaam zijn.

Afgelopen weken heb ik geen echte tripjes gemaakt. Ik ben nogmaals bij de Outlet Store geweest om een winterjas te kopen. Verder ben ik laatst met mijn huisgenoten naar een theatervoorstelling geweest, goed voor de afwisseling en best leuk! Ook ben ik eindelijk voor het eerst naar een Football Game geweest. Ik kon er nog niet eerder heen gaan, omdat het slecht uit kwam of de wedstrijd was afgelast. Ik ging met twee huisgenoten en we zaten in het I-block (studententribune). Daar staat iedereen dicht op elkaar en wordt er veel gejuicht. De wedstrijd zelf was echter niet zo interessant. Het spel wordt enorm vaak onderbroken door commercials, pauzes en andere onderbrekingen die totaal niets met de wedstrijd te maken hebben. Ik vond er daarom niet zoveel aan. Als toeschouwer kom je voor de wedstrijd en niet voor al die onzin eromheen, vind ik. In Amerika denken ze daar anders over.
Het was enorm druk in het stadion vanwege home-coming weekend. Dat houdt in dat oud-studenten terugkomen om elkaar weer te zien. Er was enorm veel gaande qua evenementen en feesten. Helaas moest ik een hoop aan mij voorbij laten gaan, omdat ik twee tentamens had op de maandag erna.

Komend weekend is Halloween en dat betekent kostuum-feestjes! In Amerika is dat een ‘’big thing’’ en wordt je bij bepaalde feestjes zelfs niet toegelaten als je geen kostuum hebt. Ik zal wat foto’s plaatsen op facebook, mits de foto’s niet te ongepast zijn ;)

Mochten jullie benieuwd zijn naar bepaalde Amerikaanse gewoontes of andere ervaringen van mij waar jullie geïnteresseerd in zijn, vraag me gerust en dan kom ik daar in het volgende reisverslag op terug!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Filip

sportieve, avontuurlijke student

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 6169

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2015 - 04 Januari 2016

Studeren in the USA

Landen bezocht: