Reisverslag 3 - Reisverslag uit Urbana, Verenigde Staten van Filip Hendricks - WaarBenJij.nu Reisverslag 3 - Reisverslag uit Urbana, Verenigde Staten van Filip Hendricks - WaarBenJij.nu

Reisverslag 3

Blijf op de hoogte en volg Filip

06 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Urbana

Het is ongeveer 5 weken geleden dat ik mijn laatste reisverslag heb geschreven, dus het werd weer hoog tijd om jullie een update te geven hoe het hier is!

Ik heb in de afgelopen twee weken een paar tentamens gehad. Ik heb ze wisselend gemaakt, eentje ging wat minder, een andere ging weer heel goed. Ik heb ook al een keer moeten presenteren. Ik was in eerste instantie nogal zenuwachtig dat ik gelijk al in het Engels moest presenteren. Gelukkig is het prima gegaan. Het studeren is een stuk serieuzer nu. Ik heb afgelopen weekenden geen tripjes kunnen maken, omdat ik simpelweg te druk was. College’s zijn wel een stuk leuker nu. Ik heb voor elk vak nu wel een paar buddy’s met wie ik meestal samen zit. Met hun kan ik ook makkelijker studiemateriaal uitwisselen etc.

Drie weken geleden heb ik samen met Otto en Franziska (Duitse studenten) mijn eerste Chicago trip gemaakt! We vertrokken zaterdagochtend om 6 uur met de trein en we kwamen rond 9 uur aan. Als eerste hebben we de Willis Tower bezocht, de op een na hoogste toren van de US! De lift brengt je binnen een minuut ongeveer 400 meter hoger. Vanaf daar heb je een fantastisch uitzicht over de stad. Het was regenachtig op deze zaterdag ochtend dus besloten we naar het Art Institute te gaan. We hebben daar bijna 2 uur rondgelopen en nog hadden we niet alles gezien, zo groot was het! Eenmaal buiten waren de buien weggetrokken en scheen de stralende zon. We aten een heerlijke, goed-vullende Deep-dish pizza in Millenium park. Deep-dish pizza is een typisch gerecht uit Chicago met een bizar dikke bodem, ideaal als je honger hebt. 

Vervolgens hebben we wat rondgelopen in Millenium Park en wat foto’s gemaakt bij ‘’the Cloud Gate’’, ook wel de Bean genoemd. Door het spiegelende oppervlak kun je hier de meest hilarische foto’s maken. In de avond hebben we mijn huisgenoot Andrew ergens ontmoet om ergens wat te gaan eten. Vervolgens gingen Otto en Franziska terug naar Urbana-Champaign. Andrew komt oorspronkelijk uit Chicago dus hij kende een plek waar we konden overnachten. We verbleven in een prachtig appartement van een vriend van hem gelegen in de wijk Wicker Parc; een hippe, trendy wijk die afgelopen 20 jaar een enorme boost heeft gekregen, doordat jonge dertigers met iets meer budget hier gingen wonen. De volgende dag heeft Andrew me rondgeleid in deze wijk en een paar andere wijken. Ik ben helemaal verkocht door deze stad. Ik kijk nu al uit naar de volgende trip!

2 weken geleden heb ik met Marcel meegedaan met een training in American Football. Deze training werd gegeven door de spelers van het eerste team, best gaaf! Ze legden de regels uit, leerden ons hoe we met een Football moesten gooien en trappen. Marcel en ik hebben beide op voetbal gezeten dus we konden aardig trappen, de spelers waren onder de indruk.

Sporten doe ik hier nog steeds genoeg. Afgelopen week heb ik voor het eerst ‘Tyre Flippings’ (tractorbanden tillen) gedaan, een gave oefening, maar ook erg intens! Je traint bijna je hele lichaam dus de oefening is zeer effectief. Ik probeer het nu wekelijks te doen totdat het te koud wordt om buiten te trainen. Het is hier nog twee weken ontzettend mooi weer geweest, met elke dag 28 graden en stralende zon. De laatste week is het kouder geworden. Ongeveer 20 graden overdag en in de nacht koelt het af tot 8 graden, gelukkig bijna geen neerslag.

Feestjes meepakken doe ik ook nog steeds genoeg. Laatst was ik in Kams, een dansbar, waar een van de barmannen op mij af kwam. Hij vroeg: ‘You don’t have a wristband?’ Ik zei: ‘No, I don’t’. Hij pakte direct mijn biertje af en gooide het in de prullenbak. Het was de eerste keer dat ik ‘gepakt’ was, maar ik kwam er nog goed vanaf. Ze hadden me ook een boete kunnen geven. Het moest ook een keer gebeuren, ik neem elke keer het risico. Over 2 dagen mag ik eindelijk legaal drinken en dat zal ook goed gevierd worden.

Lunchen en avondeten doe ik meestal in het huis. Ik probeer zoveel mogelijk zelf te koken (gezonder en goedkoper). Meestal eten we pizza in het weekend en af en toe gaan we uit eten. Laatst ben ik met huisgenoten naar Black Dog gegaan, een BBQ-Restaurant die al verschillende prijzen heeft gewonnen. Ze hebben veel gerookte vleesgerechten, zoals Smokey BBQ-Rips. We hebben hier ontzettend genoten van het goede vlees en ook niet onbelangrijk: lekkere biertjes!

Voor de bierliefhebbers zal ik ook even een update geven. Een normaal biertje van de tap is niet echt lekker. Het heeft meestal een slappe, niet-bittere smaak. Persoonlijk begin ik steeds meer een liefhebber te worden van IPA bier. Dat wordt hier veel gedronken in de wat duurdere barren. IPA bier heeft in veel gevallen een bittere smaak van grapefruit of iets dergelijks. Je betaalt in een bar echter wel 5 tot 6 dollar voor een goede IPA, je moet het er voor over hebben! Mijn favoriete bar waar ik tot nu toe geweest ben is Crane Alley, een bar in Urbana. De biertjes zijn de aan de dure kant, maar ik vind de sfeer geweldig. Ze hebben heerlijke biertjes en 3 grote pooltafels. Verder is de Blind Pig een zeer geliefde bar onder de studenten die rustig van een goed biertje willen genieten. Ook hier zijn de biertjes aan de dure kant, maar de sfeer en de kwaliteit van de bieren maakt het dik de moeite waard. Een groot deel van de tapbieren bij de Blind Pig zijn zelf gebrouwd! Ik ga de komende tijd dat ik hier nog ben zoveel mogelijk biertjes uitproberen. Voor de echte bierkenners nog wat details: twee bieren die er tot nu toe met kop en schouders bovenuit steken naar mijn mening:
- Stone Ruination Double IPA (8,5%; tropisch biertje met citrus en veel hop)
- Ale Syndicate Sunday Session (4,8%; een licht, verfrissend biertje met een milde hop smaak)

Cheers, Filip

  • 06 Oktober 2015 - 08:54

    Toon Franken:

    Boeiend en leerzaam verslag. Krijgen zo een goede indruk van 'the american way of life'. Ik heb al veel over Zeeuws bier geschreven Filip. Leuk om eens wat meer informatie te krijgen over de biertjes daar. Toen ik 50 werd kreeg ik van mijn collega's 50 soorten bier, afkomstig van heel de wereld. Een ervan was chocoladebier uit de USA. Man wat was dat vies, drie slokken en de rest de gootsteen in...Ik houd van bier en en chocolade, maar niet van de mix.

    Hartelijke groeten, Toon

    By the way Filip. je kunt zo bij de krant of een blad gaan werken, je hebt een vlotte 'pen' ! Boeken schrijven zou ook kunnen, dan hebben we er nog een in de familie....

  • 06 Oktober 2015 - 22:26

    Mia En Pierre:

    Hoi Filip, met veel interesse lees ik jouw verslag! Wat goed van jou: een presentatie geven in het Engels. Heb ook weer wat bijgeleerd over biertjes. En..... bijna jarig! We blijven je volgen.

    Liefs van Mia en Pierre

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Filip

sportieve, avontuurlijke student

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 6168

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2015 - 04 Januari 2016

Studeren in the USA

Landen bezocht: