De eerste dagen in Illinois - Reisverslag uit Urbana, Verenigde Staten van Filip Hendricks - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Illinois - Reisverslag uit Urbana, Verenigde Staten van Filip Hendricks - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Illinois

Door: Filip Hendricks

Blijf op de hoogte en volg Filip

18 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Urbana

Op 16 augustus rond 7 uur in de ochtend werd ik door mijn ouders afgezet op Schiphol. Een laatste knuffel en dan kon de reis naar The States pas echt beginnen. Ik ga voor 4,5 maanden studeren aan de University of Illinois, gelegen in de stad Urbana-Champaign. Ik vloog met AerLingus, een Ierse vliegmaatschappij. Ik moest een overstap maken op Dublin. Vanaf daar vloog ik in ongeveer 7,5 uur naar Chicago, best goed te doen. Tijdens mijn vlucht zat ik naast een student uit Amerika (Wisconsin) en een jongen uit Schotland, die een jaar High school ging doen. De Amerikaan kon mij heel wat vertellen over het studentenleven in Illinois.

Eenmaal aangekomen op Chicago O’Hare ging ik met de Schot (Peter) mee naar de treinen. Ik stond versteld van de grootte van het vliegveld, we gingen namelijk per trein naar een andere terminal ! Hij ging verder per trein en ik ging op zoek naar een bus. Ik had bewust geen kaartje geboekt, in het geval ik vertraging zou oplopen tijdens het vliegen. Gelukkig kon ik samen met een paar Oostenrijkse studenten die ook niets geboekt hadden mee met een bus die eigenlijk al volgeboekt was. De busreis duurde maar liefst 4,5 uur, omdat er rond Chicago eerst andere studenten moesten worden opgepikt. Tijdens de busreis wel weer drie Australische gasten ontmoet, hele chille kerels.

Uiteindelijk kwam ik rond 9 uur lokale tijd aan bij het huis waar ik de komende 4,5 maanden ga wonen. Het huis is minder dan ik had verwacht. De huisbaas had nog geen sleutel voor mij (die heb ik gelukkig nu wel). Er is geen airconditioning in het huis wat erg vervelend is aangezien het zowel overdag als ’s nachts enorm warm is. Verder was er geen bestek, geen eettafel en geen prullenbak. Dat zijn zaken waarvan je verwacht dat die er gewoon zijn, maar dat moeten we dus allemaal zelf regelen. Het allerbelangrijkste is dat mijn huisgenoten erg chill zijn, dat maakt eigenlijk alles goed. Ik woon met 2 jongens uit Oostenrijk, 1 jongen en 1 meisje uit Duitsland, 1 jongen uit Zweden en 2 jongens uit Amerika.

Ik werd de eerste ochtend al om 5.15 wakker door de jetlag. De jongen uit Zweden, Elben, had precies hetzelfde. Met hem en een paar andere Zweedse jongens hebben we de Check-in, Medische check-up en onze studentenkaart opgehaald. De Campus van Illinois is zo enorm groot dat het bijna niet te doen is om alles te voet te belopen. Nu zit ik nog heel dichtbij campus, maar lopen gaat mij al snel vervelen, vooral omdat het niet snel genoeg gaat. Met de bus gaan is ook niet echt mijn ding, dus ik heb gisteren maar meteen een fiets gekocht en niet zomaar eentje! Ik heb een zwarte Fixie gekocht, no-fixed gear, helemaal zwart. Hij rijdt heerlijk soepel. Komende dagen zal ik dus ook wat ontdekkingstochtjes maken ‘across town’.

Op mijn eerste avond ging ik vrij snel slapen, ik was helemaal gesloopt na ongeveer 22 uur reizen. Op mijn tweede avond ging ik met een aantal huisgenoten naar het ‘rugby house’, waar we ‘drinking games’ zouden gaan doen. In eerste instantie wilde ik eigenlijk vroeg gaan slapen, ik voelde mijn jetlag nog steeds. Het beste is om gewoon mee te gaan met het ritme, dus ik ben uiteraard gewoon mee gegaan naar het Rugby House! Alle spellen waren nieuw voor mij, ik verloor dus ook een paar keer, maar de sfeer was geweldig.

Ik ga hier dus mijn Minor doen, oftewel je vrije keuze ruimte tijdens je Bachelor. Ik mag dus naar eigen invulling een vakkenpakket samenstellen. Ik ga voornamelijk vakken volgen binnen de gezondheidswetenschappen en een vak van beweging wetenschappen. Een vak zat vol dus daarvoor moet ik nu een andere zien te vinden. Verder is het acclimatiseren en wat kleine dingetjes kopen zoals beddengoed, kussen, etc.

That’s it for now guys, more coming soon!

  • 18 Augustus 2015 - 19:53

    Guus Leenen:

    Hij Filip ,

    Een mooi verhaal kerel , ik vind het vrij knap wat je allemaal doet en onderneemt!!!! . Ik zal je op de voet volgen van je ontdekkingen Gr Guus

  • 18 Augustus 2015 - 20:44

    Mia En Pierre Leenen:

    Hoi Filip,

    Ook wij zijn onder de indruk van jouw verhaal en blijven je graag volgen! Nogmaals veel succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Filip

sportieve, avontuurlijke student

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 6163

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2015 - 04 Januari 2016

Studeren in the USA

Landen bezocht: