Reisverslag 6 - Reisverslag uit Urbana, Verenigde Staten van Filip Hendricks - WaarBenJij.nu Reisverslag 6 - Reisverslag uit Urbana, Verenigde Staten van Filip Hendricks - WaarBenJij.nu

Reisverslag 6

Blijf op de hoogte en volg Filip

12 Januari 2016 | Verenigde Staten, Urbana

Na Thanksgiving Break was het nog maar een paar weken voordat het semester aan zijn einde zou komen. Mijn laatste tentamens en assignments heb ik succesvol afgerond. Ik ga met 3 A’s en 2 B’s terug naar Nederland en daar kan ik best tevreden over zijn! Verder heb ik in de aanloop naar mijn tentamens nog aan een CALF-study (cognition-agility-fitness) mee gedaan, een onderzoek uitgevoerd door mijn professor van sport psychologie. Bij die test werd o.a. ook een VO-2 Max test gedaan en daar was ik zelf vooral benieuwd naar. Niet de leukste test om te doen, aangezien je aardig diep moet gaan! Ik scoorde uiteindelijk 55 op de VO-2 Max test, best prima :)

Toen mijn tentamens eenmaal voorbij waren had ik nog 4 dagen voordat mijn ouders zouden komen. In die dagen heb ik afscheid moeten nemen van een aantal huisgenoten, wat natuurlijk niet leuk is. Het is best gek eigenlijk, dat je elkaar in het begin nog helemaal niet kent en na 4 maanden een goede band met elkaar hebt opgebouwd, en dan houdt het weer op. Een paar huisgenoten ga ik zeker nog een keer opzoeken!

Alvorens aan dit semester te beginnen, had ik ervoor gekozen om niet op de campus (University Housing) te gaan wonen. Dan slaap je in een zogenoemde Residence Hall, deel je je kamer met iemand anders en eet je in een Dining Hall. Ik heb verschillende verhalen gehoord over Dining Halls gedurende mijn semester. Sommige blijken goed te zijn, andere weer wat minder. Uiteindelijk ben ik nog 2 keer mee geweest met een vriend die er elke dag eet, en ik was positief verrast. Het was gevarieerd en lekker! Het was wel een van de betere Dining Halls die er zijn op de campus. Ik ben blij dat ik dit alsnog een keer heb kunnen proberen.

Op 19 december arriveerden mijn ouders in Urbana. Ze waren behoorlijk vermoeid na een lange reis. Ik wilde hun graag (naar mijn mening) de beste plekjes laten zien. Met hen ben ik diezelfde avond uit eten geweest in het beroemde Smoke & Ale House, The Black Dog, waar we konden genieten van heerlijk gerookt vlees. Mijn broertje Gilles heeft dit helaas moeten missen, omdat hij te moe was en meteen is gaan slapen. Ik zag hem pas de volgende dag. Na het eten heb ik mijn ouders Crane Alley nog laten zien, mijn favoriete bar in Urbana. Gelukkig konden ze het nog opbrengen om een drankje te drinken.

De volgende dag heb ik mijn familie een Tour geven over de Campus om hen een idee te geven hoe het er nu echt uit ziet. Ze waren onder de indruk van de vele universiteitsgebouwen. Na de wandeltocht hebben we geluncht bij wederom een van mijn favoriete plekken van de stad: The Bread Company, een Zwitserse bakkerij & bistro. De laatste 2 maanden van mijn semester heb ik daar heel vaak brood gehaald, omdat ik altijd warm en vers brood kreeg voor een goede prijs.

Daarna heb ik voorgoed afscheid genomen van het huis waar ik gewoond heb en onze reis voortgezet naar Chicago! Aangezien mijn ouders en broertje nog steeds last hadden van de Jetlag en dus vroeg wilden slapen, ben ik zelf nog 2 avonden op pad geweest in Chicago met wat oud-huisgenoten die daar ook zaten, toevallig! We hebben nog enkele gave barren kunnen zien en toen moest ik toch echt (voor de 2e keer) afscheid van hun nemen. Helaas waren we slechts 2 nachten in Chicago. Ik had graag langer in deze stad willen blijven om nog meer mooie plekjes te ontdekken.

Na Chicago zijn we gevlogen naar Orlando in Florida, om even het warme weer op te zoeken! We zijn o.a. naar Universal Studio’s geweest waar een aantal bekende films zoals Harry Potter voor een deel zijn opgenomen. Ik heb er zelfs Boterbier kunnen drinken! Verder bevat het park enorm veel attracties en vette achtbanen. De volgende dag hebben we het Kennedy Space Center bezocht, ook dik de moeite waard!

Na 2 nachten Orlando reden we met een huurauto verder naar Saint Petersburg. We verbleven in het plaatsje Maddeira Beach, een klein maar sfeervol stadje met een mooi strand en vaak een prachtige zonsondergang. Ik heb daar o.a. een Kayak-tour met mijn vader en broertje gedaan en ik ben een flink stuk gaan hardlopen op het strand. De 2e dag zijn we naar de Everglades gegaan voor een Airboat-tour. Bij een Airboat is een boot met een grote propeller aan de achterzijde, waarmee de boot voortgestuwd wordt. De motor van deze propeller heeft bijna 400 PK! Tijdens de tocht ging de boot soms wel 55 km/u en maakte dus ook een enorm kabaal. We kregen daarvoor koptelefoons. We hebben gelukkig nog een paar Alligators kunnen observeren. Er leven enorm veel alligators in de Everglades, maar ze zijn nogal schuw vanwege de vele airboats die er elke dag rond varen.

Onze volgende bestemming was Napels, een stad aan de kust die veel overeenkomsten heeft met het Italiaanse Napoli. Je ziet veel Italiaanse restaurantjes en de huizen hebben zijn vaak ook in Mediterane stijl gebouwd. Het plaatsje is een trekpleister voor rijke mensen die daar een groot vakantiehuis hebben. We hebben daar fietsen gehuurd voor een middagje om lekker door te stad te touren en de grote villa’s te bewonderen.

Onze laatste bestemming was, last but not least, Miami! Op de eerste dag hebben we een boottocht gemaakt tussen de verschillende kleine eilanden van Miami, waar een aantal Celebrities een groot huis hebben! Onze Tour-guide wist precies te vertellen welk huis tot welke celebrity behoorde. De 2e dag zijn we naar Miami Beach gegaan, waar ik veel gezien heb van het Art Deco district. In de avond was er een optreden van Macklemore en The Imagine Dragons, beiden tof om te zien! Onze laatste avond was ook meteen New Years Eve, cool om dat te mogen meemaken in Miami. Het was natuurlijk ontzettend druk overal met enorm veel optredens etc. Na een korte nacht vertrokken we de volgende ochtend terug naar Nederland.

Hiermee ben ik aan het einde gekomen van mijn American Adventure. Ik heb een geweldige tijd gehad, veel mensen ontmoet en op verschillende vlakken veel geleerd.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om mijn verslagen te lezen!